pixiecharm.blogg.se

Kuwait Dag 1 (21/3)

Publicerad 2016-04-16 17:21:00 i Allmänt,

Okej.

Hade tänkt att jag skulle lägga upp detta i samband med resan men har varken orkat eller haft tid. Hur som helst kommer här lite bilder och reseberättelser från min lilla resa till Kuwait där jag hälsade på min kompis Anna. Senaste inlägget jag gjorde var jag på flygplatsen och väntade på flyget. Det blev därefter en lång eftermiddag, kväll och natt. Jag mellanlandade i Istanbull på kvällen och nådde jag slutligen Kuwaits flygplats mitt i natten. Där möttes jag av Anna som precis var hemkommen från Dubai. Trötta begav vi oss till Annas lägenhet för mycket välbehövlig sömn.

Jag sov länge på morgonen, medan Anna åkte till stallet för att jobba sitt morgonpass. När Anna kom tillbaka åkte vi till havet för att gå längst stranden. Det blåste ganska mycket, men vinden var varm vilket var skönt. Temperaturen i luften var en bit över 30 grader. Efter strandpromenaden åkte vi och köpte mat för veckan.

Påväg hem från affären hamnade vi i trafikkaoset då alla skulle hämta sina barn från skolan. Trafiken här är verkligen fruktansvärd. Alla kör bil överallt och trafikregler verkar inte existera.

Väl hemma la jag mig för att läsa och sola uppe på taket av huset där Anna bodde. Så himla skönt efter en lång vinter hemma i Sverige.

Vi åt sallad med oliver, ost och massor av annat gott som sen lunch, innan jag hängde med Anna till stallet där hon skulle rida två hästar. Stallet var ganska sjabbigt, men hästarna och ridbanorna var jättefina.

Då allt var klart med hästarna åkte vi för att äta på en Kuwaitisk restaurang tillsammans med Annas kompis, som också hon jobbar med hästar i Kuwait. Maten bestod av ris, kyckling, någon röd sås och massor av andra saker som jag inte riktigt visste vad det var. Vi hade fullt med skålar på bordet med massor av spännande saker. Det mesta var jättegott!!

Utsikten från flyget till Istanbull.
 
HappyMeal-leksak. Mitt tidsfördriv i väntan på nästa flyg från Istanbul till Kuwait.
 
Strandpromenad
 
Affären. Dadlar säljs överallt. 
 
På taket och läser i värmen.
 
Utsikten från taket.
 
Sitter och kollar på när de rider de fina hästarna på de fina ridbanorna. 
 
Anna och en av henne hästar påväg tillbaka till stallet efter avklarat ridpass.
 
På Kuwaitisk restaurang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Minna

22 år. Läkarstudent. Segling. Musik. Djur.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela