pixiecharm.blogg.se

Kalmarsund

Publicerad 2015-08-24 20:51:00 i Allmänt, Segling,

10/8 -2015

Ännu en tidig morgon. Båten avgick från Sandvik vid sjutiden. Jag åt frukost och sen gick jag och la mig igen och sov till elva.

Idag var vädret inte lika bra som igår, men uppehåll åtminstone. Vindarna var lite si sådär. På förmiddagen hade vi plattläns och lite vind. Efter lunch dog vinden helt, för att sedan vrida om till syd. Vi lyckades dock ta oss förbi den trånga passagen förbi ölandsbron innan vinden vände mot söder, vilket var bra. På förmiddagen kunde vi segla med genakern. På sena eftermiddagen/kvällen gav vi upp kryssandet, och satte på motorn för att komma fram i rimlig tid.

Till lunch åts stekt ris, chili con carne, kräm med mjölk, pannkakor

Kvällsmat åts under gång; flygande jakob och ris.

Sent på kvällen nådde vi Kristianopel under livemusik från hamnkrogen. Vi gick en promenad i byn och kollade på de fina husen och trädgårdarna, innan vi återvände till båten för en öl och hemmagjorda brända mandlar.

Påväg mot ölandsbron

Om

Min profilbild

Minna

22 år. Läkarstudent. Segling. Musik. Djur.