pixiecharm.blogg.se

Kuwait Dag 4 (24/3)

Publicerad 2016-04-17 12:34:00 i Allmänt,

Idag hängde jag med Anna till stallet på morgonen. Vi borstade hästarna och satte oss sedan för att vänta på veterinären och hovslagaren som skulle kolla på hingsten. Självklart var de sena, så vi bestämde oss för att rida innan de kom och innan det blev för varmt. Jag fick rida Caletta, en fin vit häst. Att jag inte hade ridit på typ ett år märktes verkligen. Jag blev trött efter bara en liten bit av trav, men gud så roligt det var. Att kontrollerat och avslappnat galoppera på en häst är bland det bästa som finns. Verkligen en superfin häst! 

Då vi ridit klart kom äntligen veterinären. Hingsten röntgades och man konstaterade att den hade kronisk fång. Trots detta nämndes aldrig alternativet avlivning. Det gör en så in i nordens frustrerad då hästen har kronisk fång, flera hovbölder (som ej behandlas optimalt) och är fruktansvärt undernärd. Man märker verkligen att man har väldigt olika syn på djurs liv och lidande i Sverige jämfört med i Kuwait.

På lunchen blev det lite solande på taket, vilket var nästan outhärdligt varmt. Efter det åkte vi på en liten utflykt i Kuwait för att se Kuwait Towers. Nästa stopp blev en hamn där vi åt en skål med kladdkaka/chokladsås och lite glass. Det var mycket gott och mycket mättande!

Efter det fortsatte vi till stallet där det var hopptävling. Jag satt och kollade på tävlingen medan Anna fixade med sina hästar inför natten. Då hästarna var klara åkte vi och köpte smärtstillande till hingsten, och Anna passade på att visa mig de andra ridklubbarna som var mycket stora och fina.

Jag och Caletta.
 
Veterinären röntgar hingsten.
 
Kuwait Towers
 
Vid Kuwait Towers med utsikt over havet.
 
Hamnen.
 
Mäktigt!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Minna

22 år. Läkarstudent. Segling. Musik. Djur.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela