pixiecharm.blogg.se

Kuwait Dag 5 (25/3)

Publicerad 2016-04-17 13:24:00 i Allmänt,

Idag åt jag lunch på Cotsta medan Anna höll på i stallet inför kvällens tävling. Jag åt en mycket god halloumimacka, samtidigt som jag blickade ut över galoppbanan där de tränade sina hästar i värmen.
Framåt kvällen började dagens hopptävling och jag fick se när en av Annas hästar tävlade. Därefter åkte jag och Annas kompis till en fest. Annas andra häst skulle tävla i sista klasen så hon fick joina oss lite senare. Den första festen var egentligen en barbeque. Mesta dels var det europeer där i alla åldrar som ville festa och dricka i ett land där det är förbjudet. En väldigt annorlunda typ av fest, men det var trevligt. Ungefär vid 2 tiden började folk bege sig hemåt eller vidare. Jag och Annas kompis åkte till ett par strandhus långt långt borta där det var en kuwaitisk fest med bara kuwaitare. Det var en helt sjuk fest. Musiken var alldeles för hög (och arabisk, typ helt omöjlig att dansa till), det var så mycket rök i lokalen så att ögonen rann och alla var väldigt lättklädda så att till och med jag kände mig väääldigt påklädd i min magtröja och jeans. Alkoholen var hemmagjord eftersom det är förbjudet med alkohol i Kuwait, och man fick vara väldigt noggrann med att inte dricka synligt utanför huset. Det kändes nästan som att det fanns ett uppdämt behov av fest och frihet, som resulterade i dessa extrema fester. Inte förrrän framåt 11-tiden på morgonen dagen därpå var jag hemma igen hos Anna, mycket sliten!
 
En gigantisk galoppbana med en golfbana i mitten.
 
MIn mat på Costa; Halloumimacka och mango/passionsfrukts cooler. 
 
Hopptävling.
 
Festkväll. Utsikten från balkogen. 
 
 
Hade tyvärr inga bra bilder från festen, sorry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Minna

22 år. Läkarstudent. Segling. Musik. Djur.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela