pixiecharm.blogg.se

Ge Blod!

Publicerad 2016-02-09 00:41:00 i Allmänt,

Idag har varit en hyfsat seg dag. Har varit på föreläsningar om ögat hela dagen. Lagom roligt, framförallt när man är alldeledes för trött för att ta in någonting av vad de säger. Bokstavligen kämpade med att hålla ögonen öppna på förmiddagen. Blev lite bättre framåt eftermiddagen efter lite mat och en skvätt kaffe.
 
Efter skolan begav jag mig till blodcentralen för att ge blod. Kände att jag för en gång skull hade tid och uppfylld alla kraven för att få ge blod, och låt mig understryka att de inte är få krav! Men, efter att ha fyllt i det sedvanliga formuläret och pratat med tjänstgörande sjuksköterska, sluta det ändå med att jag inte fick ge blod - pga att jag undergår utredning för ANSTRÄNGNINGSASTMA! (som dessutom typ redan är utrett enligt mig).
 
Självklart är det viktigt att det blod som doneras är friskt. Man ska som patient alltid känna sig trygg när man tar emot blod. Tycker dock att man borde överse kraven lite så att fler kan ge - framförallt när sjukhusen allt som oftast skriker BLODBRIST! Jag menar ansträngningsastma(!). Mitt blod är inte påverkat av det, och jag mår hur bra som helst. Jaja, slutade med att jag fick behålla mitt blod och istället gå hem en reflex rikare. 
 
Väl hemma möttes jag av ett brev från försäkringskassan. Där stod det att jag var skyldig dem, sett ur en students perspektiv, en hyfsat stor summa pengar. Såatteee...Det går bra nu! (y)
 
Avslutade dagen med lite styrketräning och att motvilligt städa mitt rum - bara för att få ut något bra ur denna dag! Ser nu fram emot imorgon istället då jag är LEDIG!! (Ja, du hörde rätt. Kan knappt tro det själv.) 
 
Puss och kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Minna

22 år. Läkarstudent. Segling. Musik. Djur.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela