pixiecharm.blogg.se

Tentaångest

Publicerad 2016-02-07 17:07:00 i Allmänt,

Har jag sagt att jag hatar tentaperioder? Jag hatar tentaperioder! 

Mitt liv stannar på riktigt. Kan inte göra något som inte är att plugga, eller snarare sitta och tänka att nu MÅSTE jag plugga! Jag rör mig i princip inte utanför min säng. Sitter där med alla böcker runt omkring mig, men saknar förmågan att lära mig något. Jag slutar laga mat och äter jättedåligt, vilket får mig att må ännu sämre och inte orka något. Mitt sociala liv är lika med noll. God sömn har inte upplevts på många dagar, och för var dag som går blir livet lite mer som i en dimma. Jag delar sängen med alla mina böcker och lite brödsmulor från de två mackor jag åt under dagen. Börjar glömma när jag senast duschade och har haft samma kläder den senaste veckan. Det är så frustrerande för det finns så mycket annat jag vill göra, men just nu handlar mitt liv om att klara dessa tentorna. Jag mår dåligt på riktigt!

Hatar att tentor kan påverka mig så mycket. Det är ju bara tentor! Klarar jag inte dom så är det bara att göra om dem. Livet går inte under. Tror mitt största problem är att jag är så fruktansvärt rädd för att misslyckas!

Jaja, nu är jag ute på andra sidan. Båda tentorna är avklarade och jag kan leva mitt liv igen...fram till nästa tenta.

Mål till nästa tentaperiod: Försök ta hand om mig själv bättre! Ät, träna och va social. Låt inte tentan ta över livet!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Minna

22 år. Läkarstudent. Segling. Musik. Djur.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela