pixiecharm.blogg.se

Blåsigt i Loftahammar

Publicerad 2016-07-15 12:57:29 i Allmänt, Segling,

Dag 4 (12/7)

Vaknade upp efter en god natts sömn som dock präglades av lite mygg. Vi åt frukost som vi lyxade till med lite blåbär från föregående dag. Dagens mål var att ta sig till Loftahammar. Vi kastade loss och seglade ut på havet. Det blåste mycket och trots att det mesta del var uppehåll så kom det några regnskurar. Vägen till Loftahammar var delvis väldigt snirklig och trång. När vi kom fram blåste det jättemycket. Vi la till vid en låg flytbrygga långt ute i hamnen med vissa besvär. Bryggan hade bara små nätta ringar att förtöja i, så vi var tvungna att dra ett rep till var enda en utav dem för att fördela trycket från vår 30 tons tunga båt när det blåste.

Lunch åts i båten de vi var färdigförtöjda. Nyponsoppa och smörgåsar. Där efter gick delar av besättningen för att handla på ICA bara ett par hundra meter från båten. När de kom tillbaka hade glass med sig som vi åt tillsammans med de blåbär som vi plockat dagen innan.

Vi bestämde oss för att stanna i hamnen under natten och besättningen fick där med möjlighet att ta en efterlängtad dusch. Dock krånglande det duschkort vi fick, så när halva besättningen hade duschat fanns inget varmvatten kvar. Andra halvan fick därför vänta med sin dusch till dagen därpå då hamnkontoret skulle öppna igen.

Till kvällsmat åt vi pasta och köttfärssås som Gittan och Henning lagade. Det var mycket gott!

Signe och Edit gick och köpte en film på Ica. På kvällen samlades alla kring en liten skärm för att se på filmen (zootropolis) och äta godis. Det blev en sen kväll och alla gick och la sig mycket trötta.